Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Mart 2012 Cumartesi

FARKLI ÇOCUKLAR'DA DİSLEKSİ EĞİTİMİ

Farklı Çocuklar olarak disleksi olan çocukların eğitimini çok önemsiyoruz. Disleksi, ömür boyu süren bir durum olmasına rağmen, yoğun bir eğitimle bu çocukların okuma-yazma sorunları büyük oranda çözülebilmektedir.  Burada önemli olan çocuğa verilecek eğitimin Türkçe'ye özgün, yoğun, bilinçli ve sistematik olmasıdır.

Farklı Çocuklar'da Uygulanan Programın Özellikleri:  

Disleksiklerin yaşadıkları sorunlar, kullandıkları dile özgüdür. İngilizce konuşan çocuklar için hazırlanmış eğitim programları, İngilizce'den tümüyle farklı olan Türkçe için uygun değildir. Bu nedenle  Farklı Çocuklar'da Türkçe'ye özgü geliştirilmiş bir program uygulanır.

Haftada bir, ayda bir yapılan eğitimler disleksiklerin sorunlarını çözemez.  Farklı Çocuklar'da disleksik çocuklara ihtiyaçlarına göre, haftada 3 ya da 4 gün kısa seanslar halinde yoğun eğitim verilir

Farklı Çocuklar'da hem disleksilerin yaşadıkları temel sorunlarına hem de çocuğun özel ihtiyaçlarına cevap verecek bir eğitim programı uygulanır. Her çocuk için çocuğun eksikleri dikkate alınarak özel bir program geliştirilir ve uygulanır.

Disleksik olan çocukların yaklaşık %25’inde hiperaktivite ve dikkat eksikliği bozukluğu da vardır. Farklı Çocuklar'da Bu çocukların  özelliklerine uygun bir eğitim programı uygulanır.

Prof. Dr. Münire ERDEN
Dr. Seda SARAÇ
FARKLI ÇOCUKLAR
DEHB VE DİSLEKSİ EĞİTİM DANIŞMANLIĞI
www.farklicocuklar.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder